Kantoorartikelen die onmisbaar zijn in een georganiseerde werkomgeving

Kantoorartikelen die onmisbaar zijn in een georganiseerde werkomgeving

Een goed georganiseerde werkomgeving is heel belangrijk om goed werk te kunnen leveren. Als je telkens van alles kwijt bent, en altijd maar loopt te zoeken naar waar je iets gelaten hebt, is dit ontzettend slecht voor je productiviteit. En om je hierbij mee te helpen zijn er een paar producten die werkelijk onmisbaar zijn op kantoor. Gebruik deze producten, en ervaar nooit meer de stress van niet weten waar je iets gelaten hebt. Want zonder deze stress zouden we allemaal wel willen leven, en eerlijk gezegd, zo lastig is dat niet. En om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen dit snappen, schrijf ik even een klein blogje over handige kantoorartikelen. Als een soort geheugensteuntje, moet je alleen niet vergeten waar je dit blogje gelaten hebt!

Ordners en bijbehorende voorwerpen

Ordners zijn echt heel goed om te gebruiken. Je kan alle formulieren bijzonder goed ordenen per onderwerp. Zo weet je altijd waar alles is over een van de onderwerpen waar je naar op zoek bent. Natuurlijk kan je binnen deze ordners ook nog andere mappen gebruiken. Snelbinders en bijbehorende tabkaarten brengt nog meer duidelijkheid hierin. Zo kan je heel simpel een breed onderwerp onderbrengen in een ordner. En dit vervolgens onderverdelen in kleine, toepasselijke onderwerpen. Zo heb je een hele hoop informatie bij elkaar, maar toch op een georganiseerde, overzichtelijke manier! Perfect voor mensen die nog veel met papieren formulieren werken, en veel archief moeten doen.

Handige voorwerpen voor op het bureau

Ook op je bureau moet het goed georganiseerd zijn. Want hier werk je het meest, en je moet dus altijd goed kunnen vinden wat je nodig hebt. Gaat het nou over een pen, je nietmachine, of een rondslingerend formulier. Het moet allemaal snel binnen handbereik zijn, en hiervoor is organisatie heel belangrijk. Brievenbakjes bijvoorbeeld, zijn heel handig. Je kan zo formulieren waar je momenteel mee bezig bent snel even opbergen en er weer bij halen. Zo heb je geen rondslingerende papieren over je bureau, die continu op de grond vallen. Ook gewoon simpele pennenbakjes kunnen heel handig zijn. Anders rollen ze continu van je bureau af, of verstoppen ze zich ergens anders onder. En dit geeft je alleen maar weer frustratie, en kost je weer tijd en energie. En dat kan je veel beter ergens anders aan besteden! Want als je eenmaal al deze producten hebt, moet je nog aan de slag gaan om alles fatsoenlijk op te bergen. En dat kan nog best wel wat werk zijn!

Reageren is niet mogelijk.